DOLAR

34,8513$% 0.08

EURO

36,7406% -0.09

STERLİN

44,4998£% 0.21

GRAM ALTIN

2.994,55%0,63

ONS

2.671,21%0,51

BİST100

10.203,63%-0,52

a

Sosyal Bilimler (Tarih-Coğrafya) Eğitiminde Kullanılabilecek Yapay Zekâ Araçları

Sosyal bilimler, insan toplumlarını anlama ve tarih ile coğrafyanın karmaşıklığını keşfetme konusunda önemli bir role sahiptir. Yapay zekâ (YZ) araçları, sosyal bilimler eğitimini desteklemek ve öğrencilerin tarihî olayları ve coğrafi konseptleri daha iyi anlamalarını sağlamak için etkili bir şekilde kullanılabilir (Celik vd., 2022; Yarotskaya & Aleinikova, 2023). Bu bölümde, sosyal bilimler eğitiminde YZ araçlarının kullanımı incelenmektedir.

Time Zone X: Coğrafya konularını öğretmek için kullanılan bir oyun olan Time Zone X, öğrencilere dünya haritası üzerinde zaman dilimlerini ve ülkelerin konumlarını öğretir.

Mission US: Amerikan tarihini öğretmek için tasarlanan bu oyun, öğrencilere tarihî olayları deneyimleme ve önemli kararlar verme fırsatı sunar.

GeoGuessr: Bu oyun, oyunculara rastgele dünya üzerinde bir noktadan başlayarak bulundukları yeri tahmin etmeleri için ipuçları verir. Öğrencilere coğrafya konularını eğlenceli bir şekilde öğretmeyi sağlar.

National Geographic Kids: Coğrafya ve doğa konularında interaktif içerikler sunan bir uygulamadır. Öğrenciler; doğal yaşamı, kültürleri ve coğrafi konumları keşfederken öğrenebilirler.

BrainPOP: Genel bilgi, sosyal bilimler, matematik ve fen konularını kapsayan interaktif eğitim videoları sunar. Öğrenciler, farklı konularda video izleyerek konuları daha iyi anlayabilirler.

iTooch: Farklı derslerdeki konuları kapsayan interaktif egzersizler ve testler sunar. Sosyal bilimler dersleri için uygun modüller içerir ve öğrencilerin konuları pekiştirmelerine yardımcı olur.

ClassDojo: Öğrencilerin sınıf içinde etkileşimde bulunmalarına ve ödüller kazanmalarına olanak tanıyan bir platformdur. Sosyal bilimler konularında iş birliğini ve etkileşimi teşvik eder.

Nearpod: Öğretmenlerin ders materyallerini paylaşmalarına ve öğrencilerin interaktif içeriklere erişmelerine olanak tanır. Sosyal bilimler konularında interaktif sunumlar ve etkinlikler oluşturulabilir.

iCivics: Bu uygulama, öğrencilere Amerikan hükümeti ve vatandaşlık konularını öğretmek için yapay zekâ öğrenme teknolojilerini kullanır. Öğrenciler, interaktif senaryoları çözerken hükümetin nasıl işlediğini ve vatandaşlık haklarını öğrenirler.

Quizlet: Öğrencilere sosyal bilimler konularında interaktif flash kartları oluşturma ve paylaşma imkânı sunar. Yapay zekâ öğrenme algoritmaları, öğrencilerin öğrenme sürecini kişiselleştirir ve zorlu konuları önceliklendirir.

Khan Academy: Öğrencilere çeşitli konularda interaktif dersler sunar. Sosyal bilimler konularında da dersler bulunur ve yapay zekâ, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre dersler önerir.

Brainly: Öğrencilerin sosyal bilimler ve diğer konulardaki sorularını sormasına ve bu soruların cevaplanmasına olanak tanır. Yapay zekâ, öğrencilerin sorularını anlamak ve doğru cevapları bulmak için kullanılır.

TimeMaps: Tarihî olayları ve dönemleri interaktif haritalar üzerinde gösteren bir uygulamadır. Öğrenciler, tarihî olayların coğrafi ve zaman bağlamını daha iyi anlamak için bu haritaları kullanabilirler.

Historia: Öğrencilere tarih konularını öğretmek için kullanılan interaktif bir ders platformudur. Yapay zekâ, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre ders planları oluşturarak öğrenme sürecini kişiselleştirir.

Historypin: Öğrencilere tarihî fotoğrafları ve hikâyeleri keşfetme fırsatı sunar. Yapay zekâ, öğrencilerin ilgi alanlarına göre tarihî materyaller önerir ve keşfetmelerine yardımcı olur.

Google Earth: Dünya üzerindeki farklı yerleri interaktif bir harita üzerinde keşfetmek için kullanılabilir. Öğrenciler; coğrafi konumları, iklimleri ve doğal özellikleri keşfederken öğrenebilirler.

Özetlemek gerekirse sosyal bilimler eğitiminde YZ araçları; öğrencilerin tarihî olayları anlamalarını, coğrafi konseptleri keşfetmelerini ve toplumsal fenomenleri analiz etmelerini destekleyebilir (Celik vd., 2022; Yarotskaya & Aleinikova, 2023). Öğrenciler simülasyonlar, veri analizi araçları ve etkileşimli haritalar kullanarak tarih ve coğrafya konularıyla daha derinlemesine etkileşime geçebilirler (Nichol, 1985; Wogu vd., 2018). YZ’nin sosyal bilimler eğitimine entegrasyonu, öğrencilerin kültürel anlayışlarını genişletmek ve tarih ile coğrafyanın karmaşıklığını keşfetmek için önemli bir fırsat sunabilir (Almelweth, 2022; Rensfeldt & Rahm, 2023).

YAPAY ZEKÂ İLE EĞİTİMDE YENİ BİR DÖNEM

Günümüzde teknoloji, eğitim dünyasında devrim yaratmaktadır. Yapay zekâ (YZ) gibi yenilikçi teknolojiler, öğretmenlerin sınıflarında ve öğrencilerin öğrenme süreçlerinde önemli bir rol oynamaya başlamıştır (Humble & Mozelius, 2019; Kaplan-Rakowski vd., 2023). Bu kitap, YZ araçlarını öğretmenler için bir rehber olarak sunmayı amaçlamaktadır. Eğitimde YZ’nin kullanımı, Türkçe derslerinden fen bilimlerine, matematikten özel eğitime kadar geniş bir yelpazede değerlendirilmektedir. Öğretmenler, öğrencilerinin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek ve öğretim yöntemlerini iyileştirmek için YZ’nin potansiyelinden faydalanabilirler (Celik vd., 2022; Kolchenko, 2018).

Kaynak: T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü • EĞİTİMDE KULLANILAN YAPAY ZEKÂ ARAÇLARI • Öğretmen El Kitabı

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sıradaki haber:

Biyoloji Eğitiminde Kullanılabilecek Yapay Zekâ Araçları

HIZLI YORUM YAP